اهمیت جنس لباس ورزشی

اسپیتا

پوشیدن لباس ورزشی مناسب و آماده شدن برای شروع تمرین باید فرصتی باشد تا تمرین خود را با احساس مثبت شروع کنیم پس خرید ما یک سرمایه گذاری برای خودمان است.
لباس تمرین باید به اندازه کافی با دوام باشد تا بتواند هر رنگ و طرحی را که دارد با وجود فرسودگی و تعرق زیاد حفظ کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست ندهد. لباس هایی با کیفیت پایین و اغلب ارزان قیمت می توانند باعث تحریک پوست و خارش شود که در حین تمرین بسیار آزار دهنده است. ما در طراحی، انتخاب پارچه و دوخت توجه ویژه ای کردیم تا بهترین انتخاب برای شما اسپیتا باشد زیرا انتخاب لباس ورزشی مناسب می تواند به طولانی تر شدن زمان تمرین ما کمک کند.

۴نکته اصلی که باید قبل از خرید لباس ورزشی در نظر بگیریم: جنس پارچه، تناسب و دوام لباس، انعطاف پذیری و رطوبت گیری لباس است، ما تلاش کردیم تمام این ۴نکته در نظرگرفته شود.

باید توجه داشته باشیم بسته به نوع ورزش مناسبترین جنس لباس که سازگاری بیشتری با نوع ورزشمان دارد کدام است تا بتوانیم تمرین با کیفیتی داشته باشیم

وقتی صحبت از لباس ورزشی می کنیم چندین پارچه اصلی وجود دارد که ما با آنها سروکار داریم:

۱-پلی استر:که تقریبا در هر نوع لباس ورزشی می توانیم ببینیم ، عرق گیر است ضد چروک و بسیار سبک است و حتی اگر مقدار قابل توجهی عرق کنیم باز می توانیم به تمرین ادامه دهیم.

۲-اسپاندکس:پارچه بسیار جذب با قابلیت کشسانی تا۸برابر به طوری که انگار پوست ما را محکم بغل کرده که برای تمرین با طیف وسیعی از حرکات بسیار مناسب است به طوری که بدنسازان ترجیح می دهند از این پارچه بیشتر استفاده کنن تا ماهیچه هایشان زیر لباس برجسته نشان داده شود.

۳-نایلون:این نوع پارچه بسیار مقاوم در برابر ساییدگی و چروک شدن است در عین حال بسیار سبک است اما ناتوان در جذب رطوبت و تنفس پارچه ای کمی دارد و اب گریز است ، بهتر است با الیاف دیگر ترکیب شود.

۴-پنبه:مقاوم در برابر ساییدگی و ضدحساسیت است ، دارای منافذ عبور دهنده جریان هوا است که باعث خنک شدن بدن می شود اما رطوبت را به خود جذب می کند و دیر تبخیر می شود.

۵-مش:پارچه توری مناسب فصل تابستان که بدن را خنک نگه می دارند.

۶-پشم: ممکن است تعجب کنید که پشم به عنوان پارچه لباس تمرینی باشد اما فقط یک نوع پشم مرینوس مناسب تمرین است که به حفظ دمای بدن شما در دمای ثابت کمک می کند وقتی هوا سرد است، الیاف طبیعی آن هوا را به دام می اندازد و شما را عایق می کند. وقتی بیرون گرم است، عرق را به سرعت از پوست دور می کند و به شما کمک می کند خنک و خشک بماند.

پس باید بسته به نوع ، شدت و مکان تمرین در انتخاب نوع پارچه توجه کنیم تا در حین تمرین برای ما محدودیت و مزاحمتی ایجاد نکند و به طور کامل بدن ما را در بر بگیرد و با ما حرکت کند انتخاب لباسی که مقاوم در برابر ضربه ، فشار و گرمازدگی باشد و دامنه حرکتی ما را گسترش دهد بسیار مهم است ، لباسی که ما در حین تمرین می پوشیم می تواند تغییرات ذهنی ایجاد کند که قطعا بر عملکرد ما تاثییرات مثبت می گذارد چراکه وقتی زیبا به نظر بیاییم اعتماد به نفس بالاتری پیدا می کنیم.

پارچه های طبیعی و سنتی مثل پنبه و کتان با انتقال گرما باعث خنک شدن بدنمان می شود اما عرقی که جذب پارچه میشود به سرعت تبخیر نمی شود و باعث خیسی و سنگینی لباس می شود پس باید توجه داشته باشیم این جنس پارچه برای تمرین های سنگین هوازی و دو میدانی مناسب نیست.

از سوی دیگر پارچه های مصنوعی رطوبت گیر بسیار مناسبی هستند و در طول تمرین خشک می مانند زیرا از بافت هایی با نفوذپذیری بالا استفاده شده به طوری که عرق از جایی که می تواند به سرعت تبخیر شود وارد میشود و این امر باعث می شود لباس به سرعت خشک شود.
یک لباس ورزشی ایده ال باید اندام ما را زیباتر نشان دهد و در حین تمرین خشک بماند.

از ویژگی های مهم محصولات ما استفاده از پارچه هایی است که جذب رطوبت بالا دارند و لباس در طول تمرین خشک می ماند و هنگام تعرق بوی نامطبوع به خود نمی گیرند ما از پارچه هایی با کشسانی بالا استفاده کردیم که این موضوع باعث‌می‌شود قسمت هایی از بدن فشرده شود و جریان خون افزایش یابد و باعث بهبود عملکرد ورزشی شود زیرا آنچه می پوشیم تاثیر زیادی در نحوه حرکت بدن و عضلات حین تمرین دارد.